Algemene verkoopvoorwaarden

I. ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN VAN DE INSTELLING

1. ERKENNING DOOR DE ALGEMENE COMMISSIE VOOR TOERISME
De verhuurder verklaart dat het gehuurde goed voldoet aan de bepalingen van de Waalse Toerismewet van 1 april 2010.

2. AFSLUITINGSVOORWAARDEN VAN DEZE OVEREENKOMST
De reservering wordt effectief en vormt een huurovereenkomst zodra de klant aan de eigenaar een voorschot van 30% van de prijs van het verblijf met een minimum van € 200 heeft overgemaakt op rekeningnummer BE18 1431 0841 3365, en dit binnen maximaal 3 dagen na de datum van ontvangst van dit document.

De huurwaarborg is niet inbegrepen in de prijs van het verblijf (zie punt 5).

Het saldo dient 14 dagen voor aanvang van de huurperiode te worden voldaan, met uitzondering van late boekingen. In dat geval dient het totale huurbedrag te worden betaald bij bevestiging van de boeking door de verhuurder op rekeningnummer BE18 1431 0841 3365.

Indien de verhuurder de aanbetaling of het saldo niet binnen de gestelde termijn ontvangt, kan hij de huur annuleren per aangetekende brief of per e-mail binnen 2 dagen na de voorziene datum voor de betaling van de aanbetaling of het saldo.

De verhuurder koos stripe.com om online betalingen met creditcard te beveiligen. De geldigheid van de betaalkaart van de klant wordt gecontroleerd door stripe.com.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een betaalkaart wordt geweigerd: de kaart is gestolen, de kaart is geblokkeerd, de limiet is bereikt, er is een fout opgetreden bij het invoeren van de gegevens, enzovoort.
In geval van een probleem moet de klant contact opnemen met zijn bank enerzijds en met La Geonelle anderzijds om zijn reservering en zijn betalingswijze te bevestigen.

3. GEBRUIK VAN GEHUURDE WONING
De huurder gebruikt het gehuurde overeenkomstig de bestemming en als een goed huisvader. Het is noodzakelijk om de maximaal toegestane capaciteit te respecteren. Elke inbreuk op deze clausule kan leiden tot de onmiddellijke beëindiging van het contract, op kosten van de huurder, waarbij het huurbedrag definitief verworven blijft door de verhuurder.

4. DIEREN
Huisdieren zijn niet toegestaan.

5. LET OP
Een waarborgsom, waarvan het bedrag is vastgesteld op € 500,00 (vijfhonderd euro), dient uiterlijk 7 dagen voor de ingebruikname van de accommodatie aan de verhuurder te worden betaald op rekeningnummer BE18 1431 0841 3365.

De waarborgsom is bedoeld om alle schulden te dekken die de huurder bij teruggave van het gehuurde nog aan de verhuurder verschuldigd is.
Deze waarborgsom wordt uiterlijk 10 werkdagen na de vertrekdatum aan de huurder terugbetaald, na aftrek van alle verschuldigde bedragen.

Bij geschillen kan de verhuurder, onder zijn verantwoordelijkheid, de waarborgsom inhouden totdat de verantwoordelijkheden duidelijk zijn vastgesteld.
Indien blijkt dat de huurder niet aansprakelijk is voor de gevorderde bedragen en dat de waarborgsom geheel of gedeeltelijk moet worden terugbetaald, is de verhuurder over het uiteindelijk terug te betalen bedrag wettelijke rente verschuldigd.

6. INVENTARISATIE VAN ""UITRUSTING EN COMFORT""
Aan het begin en einde van het verblijf wordt een inventarisatie gemaakt van de uitrusting van het gehuurde pand. Deze inventarislijst moet door beide partijen worden ondertekend om de staat van het gehuurde goed en de uitrusting ervan aan te tonen.
De huurder moet het goed in dezelfde staat teruggeven als waarin hij het heeft ontvangen. Hij is verantwoordelijk voor verlies of schade. Eventuele afwijkingen ten opzichte van de inventaris of anomalie dienen uiterlijk om 10.00 uur op de dag na de aankomstdatum aan de verhuurder of diens vertegenwoordiger te worden gemeld.

7. ANNULERING – VOORTIJDIG VERTREK
Elke annulering dient per aangetekende brief of e-mail te worden meegedeeld.

Indien annulering plaatsvindt

  • Meer dan 15 dagen voor aanvang van het verblijf wordt 100% van het huurbedrag terugbetaald indien deze is betaald
  • Tussen 8 en 14 dagen voor aanvang van de huurperiode dient de gehele waarborgsom (d.w.z. 25% van het huurbedrag) aan de verhuurder te worden betaald.
  • Minder dan 8 dagen voor aanvang van de huurperiode of in geval van no-show, is 100% van het huurbedrag verschuldigd aan de eigenaar, tenzij anders overeengekomen.

Er is echter geen schadevergoeding verschuldigd in geval van overmacht in de zin van het Belgische recht.
Indien de annulering te wijten is aan de verhuurder, dient deze de huurder het betaalde voorschot terug te betalen, evenals het resterende bedrag van de verblijfsprijs indien dit reeds betaald is.

Indien de huurder niet binnen 24 uur na de in het contract vermelde aankomstdatum verschijnt:
- het contract wordt automatisch nietig,
- Het gehele huurbedrag blijft verworven door de verhuurder
- de verhuurder over zijn eigendom kan beschikken.

Het vroegtijdig vertrek van de huurder, ongeacht de reden, geeft geen aanleiding tot enige terugbetaling - zelfs niet gedeeltelijk - van de verblijfsprijs.

8. TE LAAT BETALEN
Elk bedrag dat door de huurder verschuldigd is en dat tien dagen na de vervaldatum niet is betaald, brengt van rechtswege en zonder ingebrekestelling een rente van 1% per maand met zich mee, te rekenen vanaf de vervaldatum. De rente voor een begonnen maand geldt voor de gehele maand.

9. AANSPRAKELIJKHEID - VERZEKERING
De huurder bewoont het pand als een goed huisvader. Hij is verantwoordelijk voor het gehuurde goed, de apparatuur en het terrein dat hem ter beschikking wordt gesteld. Hij vergoedt de verhuurder alle kosten die hij als gevolg van zijn handelen maakt en verplicht zich eventuele schade te melden. Bij het verhuren van de accommodatie is de huurder wettelijk verplicht deze in dezelfde staat terug te geven als waarin hij deze heeft ontvangen, ook in geval van brand (art. 1732, 1733 en 1735 BW). Indien van toepassing (zie bijzondere clausules) is de huurder verzekerd voor zijn huuraansprakelijkheid middels een BRANDverzekering van het type GLOBAL, zowel voor de huurrisico's (het gebouw) als voor de inhoud (meubilair, enz.) die hem ter beschikking wordt gesteld. Deze risico's kunnen worden gedekt door de 'vakantie'-uitbreiding van de BRANDverzekering van de huurder. De huurder wordt verzocht contact op te nemen met zijn verzekeraar om zijn contract te controleren.
Indien de huurder het brandalarm niet tijdig laat afgaan, wordt hem een boete van € 250,- opgelegd, onverminderd eventuele andere bijkomende kosten.

10. SOLIDARITEIT
De verplichtingen uit deze huurovereenkomst zijn ondeelbaar en hoofdelijk jegens de huurder, zijn erfgenamen of zijn rechtverkrijgenden, in welke hoedanigheid dan ook.

11. RESPECT VOOR DE BUURT EN HET MILIEU
De huurder verplicht zich ertoe zich te gedragen met respect voor de bewoners en het milieu in het algemeen: fauna, flora, diverse voorzieningen, enz. En in het bijzonder is het verboden om na 22.00 uur buiten lawaai te maken.


12. GESCHILLEN
Indien partijen niet tot overeenstemming komen, dienen zij hun klachten in bij het secretariaat van Gîtes de Wallonie. Dit secretariaat zal proberen een minnelijke oplossing voor te stellen. Bij gebreke hiervan zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement waar het gebouw is gelegen, bevoegd.


Tweede. ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR ONLINE VERKOOP VIA ORC

1. VOORWERP
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle online reserveringen die u bij onze vestiging maakt met behulp van de Regionale Marketing Tool (ORC).
De klant erkent kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden en deze te hebben geaccepteerd. Er is geen enkele reservering mogelijk zonder dat de klant hiermee akkoord is gegaan. De klant heeft de mogelijkheid om deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.

2. AANBIEDINGEN
Al onze advertenties, webpagina's en aanbiedingen worden te goeder trouw en op basis van de beschikbare gegevens opgesteld. De kaarten, foto's en illustraties dienen uitsluitend ter informatie en zijn niet contractueel bindend. Deze kunnen nog worden gewijzigd voordat de reservering definitief is. De klant machtigt ons om eventuele kennelijke materiële fouten in de informatie die wij aan hem meedelen, te corrigeren.

3. PRIJS
De prijzen die op het moment van boeken worden weergegeven, vormen de totale prijs van de verkochte dienst, inclusief belastingen, toeslagen en andere kosten. Eventuele extra kosten worden duidelijk aangegeven voordat u de dienst boekt.
5% van het totaalbedrag betreft de huur van het meubilair.

De klant machtigt ons om kennelijke prijsfouten te corrigeren.

4. RESERVERING
De klant kiest de diensten die op de regionale marketingtool worden aangeboden. Hij erkent kennis te hebben genomen van de aard, de bestemming en de boekingsvoorwaarden van de diensten die op de boekingstool worden aangeboden en de nodige en/of aanvullende informatie te hebben opgevraagd en verkregen om zijn boeking met volledige kennis van zaken te kunnen uitvoeren. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn keuze van diensten en de geschiktheid daarvan voor zijn behoeften. Wij kunnen in dit opzicht niet aansprakelijk worden gesteld. Aan het einde van het reserveringsproces wordt de reservering als geaccepteerd door de klant beschouwd.

5. RESERVERINGSPROCES
Reserveringen die door de klant worden gemaakt, worden gemaakt via het elektronische reserveringsbewijs dat online toegankelijk is via de reserveringstool. De reservering wordt geacht tot stand te zijn gekomen na ontvangst van de reserveringsvoucher. De klant verbindt zich ertoe om vóór elke reservering alle voor de reservering noodzakelijke informatie in te vullen. De klant garandeert de waarheidsgetrouwheid en juistheid van de verstrekte informatie. Zodra de definitieve keuze is gemaakt van de te boeken diensten, omvat de boekingsprocedure de volgende stappen tot aan de validatie: het invoeren van de bankkaart in het geval van een verzoek om garantie of vooruitbetaling, het raadplegen en accepteren van de algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot de dienst(en) en tot slot de validatie van de boeking door de klant.

6. BEVESTIGING VAN ONTVANGST VAN DE RESERVERING
De boekingstool bevestigt de ontvangst van de boeking van de klant en bevestigt deze onverwijld door een e-mail te sturen. De bevestiging van de reservering per e-mail vat het contractaanbod, de gereserveerde diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden met betrekking tot het gekozen tarief, geaccepteerd door de klant, de datum van de gemaakte reservering en het adres van de vestiging samen waar de klant zijn klachten kan indienen.

7. HERROEPINGSRECHT
Er wordt aan herinnerd dat, overeenkomstig artikel VI.53 van het Belgische Wetboek van Economisch Recht, indien de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering voorziet, de klant geen herroepingsrecht heeft in geval van het boeken van een accommodatie voor andere dan woondoeleinden (bijvoorbeeld vakantieverblijf),

8. RESPECT VOOR PRIVACY
Wij verzamelen uw gegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (2016/679) (""AVG"").

De persoonsgegevens die u ons verstrekt zijn noodzakelijk voor de verwerking van uw reservering en zijn essentieel voor het beheer en de levering van de diensten (artikel 6.1.b van bovengenoemd Reglement). Voor deze doeleinden kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze partners, waaronder Elloha.com dat de reserveringstool beheert, online betalingsaanbieders en aanbieders die in derde landen zijn gevestigd. Met name bij onlinebetalingen moeten de bankgegevens van de klant door de betalingsdienstaanbieder aan de bank van de vestiging worden doorgegeven, teneinde het reserveringscontract uit te voeren. Wij maken uitsluitend gebruik van partners die een beschermingsniveau garanderen dat voldoet aan de beginselen van de AVG.

Met uw toestemming kunnen uw gegevens ook door ons worden gebruikt om u per e-mail of per post onze promotionele of commerciële aanbiedingen te sturen.

Wij bewaren uw gegevens gedurende een periode van 3 jaar na het laatste contact (e-mail, reservering, etc.).

Als persoon van wie uw gegevens worden verzameld, hebt u het recht om uw gegevens in te zien, te corrigeren of te wissen. Ook hebt u het recht om bezwaar te maken tegen het verzamelen van uw gegevens. U kunt deze rechten uitoefenen door ons een e-mail te sturen. Vermeld in uw e-mail uw naam, voornaam en adres en vermeld het onderwerp van uw correspondentie.

U kunt uw klachten over de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens richten aan de bevoegde toezichthoudende autoriteit.